Dag 64 – 3.8.24

Hattfjelldal – Leirelv: 34 km (totalt 1381 km)

Skrevet av Bengt

Klokken ringte på nytt kl 7, og det var en litt treg start ut av sengene. Det hadde vært varmt på rommet i natt og jeg tror det hadde påvirket oss. Men etter litt kom vi oss ut til frokost. Det ble skiver og egg for det meste til frokost i dag. Merket at forsøke på en stor pizza alene i går kveld fortsatt hang i.

Etter frokost bar det til rommet for å pakke ned all maten vi hadde handlet i går, etter litt fordeling fikk vi fylt opp sekkene, de var plutselig en del tyngre, men heldigvis var det plass til alt. Kl 9 var vi sjekket ut og satte avsted. Dagens etappe skulle gå mye på vei og utenom en hyggelig prat med en gammel kar og et svensk par så skjedde det ikke så mye før det plutselig stoppet en tredje bil. Her ble jeg satt litt ut og klarte ikke å skjønne med en gang at det var Finn Arne fra Bjørnstad Camping og Hund som stoppet rett fremfor oss og tror du ikke at han hadde med hver sin cola til oss! Han hadde fått beskjed om at vi gikk den veien i dag og måtte ta med cola når han kjørte forbi. Makan til flotte folk altså, så tusen takk igjen!

Vi gikk så videre inn langs Røsvatnet, som forøvrig er Norges nest største innsjø, frem til vi kom frem til Leirelv. Her hadde vi sett på et kart på hotellet at det skulle være rasteplass med toalett, så vi tenkte at her kunne være et greit sted å campe. Det viste seg å være helt optimalt da det også var en grillhytte her som vi kunne bruke, så etter at vi hadde slått opp teltet så fant vi oss godt til rette i grillhytten og har sittet her resten av kvelden og diskutert veien i Sverige og spist middag.